رفت و آمد‌ غیر ضرروری و افزایش ترافیک شهری هشدار و زنگ خطری جدی برای اوج گیری دوباره کرونا است
کد خبر: ۸۴۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 26 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:بعد از شیوع کرونا در کشور، شهر شیراز نیز مانند بسیاری از کلانشهر‌ها، روز‌هایی خالی از تردد و مملو از سکوت را طی کرد و شهروندان با پی بردن به اهمیت موضوع، بیشتر در خانه ماندند تا از این روز‌های سخت به سلامت عبور کنند. اما در روز‌های اخیر، صدای بوق خودروها، رفت و آمد‌های غیر ضرروری و افزایش ترافیک شهری هشدار و زنگ خطری جدی برای اوج گیری دوباره این ویروس نامرئی خطرناک را می‌دهد.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر یکشنبه هفتم اردیبهشت‌ ۹۹، تعداد ۹۰هزار و 481نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این ویروس در کشور به پنج هزار و 710 نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار